life is fact

assalamualaikum :)
mat lutfi
21 Mac keputusan Spm telah diumumkan dan dan haha aku bukanlah pelajar yang mendapat keputusan cemerlang atau lebih grand 'straight A's' well congratulations kepada calon2 SPM yang mendapat straight A's. you deserve it guys :) kepada yang mendapat keputusan yang kurang memuaskan seperti aku jangan sesekali give up teruskan berusaha insyaAllah berjaya. SPM is not the end of our journey. perjalanan kita masih panjang dan kejayaan akan datang dengan berkat usaha yang berterusan . waaah ayat haha. setelah beberapa minggu aku bersedih sekarang baru dapat semangat balik. yelaa nak menyesal pun dah tak berguna nasi dah jadi bubur haaa tu laa dulu kat sekolah main2 je bukan nak belajar betul2 . jadi kepada adik2 yang masih bersekolah tak kisah laa yang standard 1 atau pun yang form 5 tolong laa belajar bersungguh sungguh. jangan siakan masa yang ada untuk buat perkara2 yang 'lagha'. gunakan masa yang ada ni untuk belajar bersungguh sungguh mendapat keputusan yang cemerlang akhirnya menggembirakan hati ibu bapa kita :) balas lah jasa mereka dengan kejayaan yang anda perolehi. kalau korang tak belajar bersungguh sungguh bila habis sekolah nanti baru laa korang akan rasa menyesal 'ish apesal laa aku tak belajar betul2 dulu' 'haihh kenapa aku selalu tidur dalam kelas' 'menyesal aku main2 dulu' see? time ni korang dah tak boleh nak buat sebab semuanya dah lepas tapi masih ada masa untuk ubah semua tu. time korang dah masuk universiti nanti time tu laa korang repay balik kegagalan korang time sekolah dulu.

bak kata mat lutfi ''pencapaian akademik itu bukanlah penentu berjayanya hidup seseorang itu atau pun tidak. kejayaan sepatutnya diukur dengan memandang seseorang itu mampu menyumbang kembali kepada masyarakat.''

Comments

Popular posts from this blog

awesomeness :)

bila bosan ?

Comeback after 5 years